כיצד לארגן מסעות פרסום מוצלחים בגוגל אדוורדס?

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

במאמר זה אדבר על האסטרטגיה העסקית בארגון מסעות הפרסום שלנו בגוגל אדוורדס. כולי תקווה שבעזרת האסטרטגיה תוכלו לחסוך זמן וכסף רב.

נתחיל בהבנת המבנה של גוגל אדוורדס: בראש הפרמידה נמצא החשבון שלנו, בו נוכל להפעיל עד 25 מסעות פרסום במקביל, מתחת לכל מסע פרסום נמצאות קבוצות המודעות, כל קבוצת מודעות מתחת למסע הפרסום יכולה להכיל עד 2000 מודעות. מתחת למודעות נמצאות מילות המפתח, כל קבוצת מודעות יכולה להכיל עד 2000 מילות מפתח.

כיצד נארגן את המסע פרסום שלנו?

נתחיל באפשרות הראשונה והסבירה ביותר, עלינו לפרסם למגזר הזהה בשפתו, מיקומו הגיאוגרפי, מצבו הסוציואקונומי, הרשתות החברתיות שלו, ובמוצרים שאנו מעוניינים למכור. במקרה כזה איננו צריכים מספר מסעות פרסום, נוכל להכניס את כל קבוצות המודעות שלנו לתוך מסע פרסום אחד.

אלו הן האופציות בהן נזדקק לחלוקת מסעות הפרסום שלנו:

אופציה ראשונה היא ארגון מסעות הפרסום בהתבסס על השירות או המוצר, זה יכול להיות אפקטיבי מאוד אם המוצרים או השירות שאתם רוצים למכור זהים (אנו מנתחים פלסטים או רוצים למכור רק מוצרי חשמל)

ישנה אופציה במקרה כזה להפריד את מסע הפרסום שלנו למספר מסעות פרסום, למשל: אם אנו מוכרים רהיטים, נוכל לפרסם את המטבחים, הסלון ואת הציוד המשרדי במסעות פרסום שונים כאשר כל מוצר מקבל מסע פרסום משל עצמו. בכל מסע פרסום אנו ננסח קבוצות מודעות שונות אחת מהשנייה, אמנם כל מסעות הפרסום יובילו לחנות הרהיטים שלנו, אבל במסע הפרסום של המטבחים תהינה מודעות שונות לגמרי מהמודעות במסע הפרסום של הציוד המשרדי.

אופציה שניה לארגון מסעות פרסום היא ע"י שמות מותגים, למשל אדידס. אם המותג אותו אתם מנסים לקדם משווק כמספר מוצרים השונים זה מזה, ייתכן שעדיף לכם לבחור מילות מפתח הסובבות סביב שם המותג. במקרים מסוימים המותג מוכר טוב יותר מתיאור המוצר במילת המפתח, ייתכן כי מילת המפתח "נעלי ריצה" תביא לכם פחות פניות ממוקדות מאשר "אדידס" או "נעלי אדידס" לכן צרו מסע פרסום אחד תחת המותג "אדידס". תוכלו להפריד למספר מסעות פרסום שונים כאשר כל מסע פרסום עוסק במותג אחר, תלוי במגוון המותגים ובשוני ביניהם.

תוכלו לעשות גם את הפעולה ההפוכה- להכניס מספר מותגים סביב המוצר עצמו, למשל במסע הפרסום של נעלי ריצה תוכלו להכניס "אדידס", "נייקי", "ברוקס" וכו'.

אופציה שלישית היא ארגון מסעות פרסום ע"פ מספר אתרים: אם יש לכם מספר אתרים המוכרים מוצרים שונים, תוכלו לחלק לכל אתר מסע פרסום משל עצמו.

ייתכן שאם אתם מתאימים לקטגוריה זו כדאי לכם אולי לפתוח חשבון גוגל אדוורדס שונה לכל אתר. זכרו כי מערכת האדוורדס מגבילה כל קבוצת מודעות לאתר אחד, כך שגם אם רשמתם את כל האתרים שלכם תחת חשבון אחד, המינימום שתצטרכו לעשות הוא לפתוח לפחות קבוצות מודעות שונות לכל אחד מהאתרים שלכם.

אופציה רביעית היא ארגון המוצרים שלכם ע"פ מוצרים עונתיים, אם המוצר שלכם מושפעים מעונה כזו או אחרת, תוכלו להפריד אותם למספר מסעות פרסום אשר יתחילו ויגמרו בעונות שונות.

אופציה חמישית היא ארגון מסעות הפרסום ע"פ מיקום גיאוגרפי: למשל ייתכן שאתם מספקים משלוחים לכל רחבי הארץ, חלקו את מסעות הפרסום למסע אחד לדרום המדינה, מסע אחד למרכז המדינה ומסע שלישי לצפון המדינה, בכל מסע פרסום צרו קבוצות מודעות עם מילות מפתח הרלוונטיות למיקום למשל: משלוחים בחיפה, או שליחים בתל אביב. כל מודעה תנותב לאותו אתר אך הן יהיו במסעות פרסום שונים. אופציה זו רלוונטית לאנשים שיכולים למשל למכור מוצר מסוים רק במדינה ספציפית בארה"ב (בגלל בעיות של אישורים).

אופציה שישית היא לפרסם את אותו המוצר לקהל שונה ע"י הפרדה של מסעות הפרסום. למשל: אם אנו רוצים לפרסם שמן זית שיכול להיות מותאם לבישול ביתי וגם לשפים מקצועיים שהם בעלי מסעדות, נחלק את מסעות הפרסום שלנו ע"פ קהל היעד.

לסיכום: אין אופציה אחת שהיא הטובה ביותר, תוכלו להגיע לאופציה הטובה ביותר עבורכם רק לאחר תחקיר מעמיק שתעשו, ככל שתשקיעו יותר זמן בהבנת המוצר ופילוח קהל היעד שלכם, תוכלו לארגן את מסעות הפרסום בצורה חלקה ומוצלחת יותר, ארגון שיעזור לכם מאוד להגיע למטרה הסופית שלכם: הגדלת המכירות.

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה לפרסום ושיווק באינטרנט, הפקת סרטי תדמית, צילום פרסומות לאינטרנט, ובניית אתרים שיווקים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!