סרטי תדמית – פרטיות, זכויות יוצרים ואתיקה

סרטי תדמית – פרטיות, זכויות יוצרים ואתיקה

מה מותר להעלות ליוטיוב? האם מותר לנו להעלות כל סרטון? ואם הסרטון שייך למישהו אחר, לדוגמא תקציר של משחק כדורגל ששודר בערוץ הספורט? ומה לגבי תכנים אלימים או פורנוגרפיים? ואיך יוטיוב שולטת בתכנים שמועלים אליה לאתר?

אלו שאלות טובות שעוסקות במדיה החדשה ואתיקה, ובכן לא נכנס לנושא זה לעומק אך אני אוכל להציע לכם בכל זאת מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט מספר החלטות כאשר תעלו סרטונים ליוטיוב.

החוק ראשון דומה לכל תוכן שמועלה לאינטרנט:

חשבו כי כל העולם הולך לצפות בסרטון, לכן חשבו בצורה הגיונית : אל תשתפו סרטון שבו כל העולם יוכל לצפות, הכוונה בכל העולם היא: לילדים קטנים, לסבתות, בכל מקום בעולם.

חוק שני: אל תשתף או תעלה תוכן שלא יצרת בעצמך

כעת, ברור שאם תיכנסו ליוטיוב, תוכלו לצפות שם בסרטונים שאינם עונים לחוקים אלו, לא כולם כאלה "נחמדים".  ובכן,  מה יוטיוב עושה בקשר לזה?

תחילה יוטיוב מפרסמת את רשימת החוקים שלה, אותם אפשר לקרוא בפורומים ובסרטוני וידאו שהיא מפיקה בעצמה, ויש אפילו חלק נפרד שמלמד ילדים לגבי נושאים אלו.

מוזיקה: במידה ואתם מפיקים פרסומת עליכם להשתמש רק במוזיקה חוקית שקניתם את הזכויות שלה, תוכלו לרכוש מוזיקה חוקית לסרטונים שלכם באתר אודיו ג'נגל.

לידע אנשים זה מעולה, אך כידוע צריך אכיפה משמעותית יותר, אם יוטיוב מאמינה שהחוקים הופרו, התוכן הזה יורד מהאתר מיידית, הדרך בה הם מחפשים את התוכן הלא חוקית היא מגוונת: גוגל פיתחה אלגוריתם מיוחד שמאתר סרטונים בלתי חוקיים, כמו כן היא מאפשרת לקהילת הגולשים להתריע במידה והועלה סרטון בלתי חוקי.

במידה והעלתם מוזיקה בלתי חוקית (או כזו שהאלגוריתם זיהה כבלתי חוקית) יוטיוב יתריע בפניכם, הוא לא יחסום את הסרט אך ירשה לעצמו לשים מודעות פרסומות על הסרטונים שהעלתם, ומקרים מסוימים אף יחסום ויוריד את הסרט. ברגע שתרשמו שהמוזיקה שהשתמשתם בה חוקית, יוטיוב יוריד את המודעות שלו מהסרט שלכם.

לגבי תכנים בלתי חוקיים, אם תעלו תמונות או קבצי וידאו שאינם בבעלותכם, יוטיוב לא יוכל לעקוב אחריהם (אלא אם כן מדובר בתכנים שלקחתם מהטלוויזיה) אם זאת אתם תהיו חשופים לתביעות הקשורות בזכויות יוצרים.

דרכים אלו אפקטיביות אך אין זה סוד שמדי פעם תוכלו לראות סרטונים בלתי חוקיים, בכל התחום של פרסומות הייתי ממליץ ומזהיר שלא להעלות תוכן בלתי חוקי, בעלי התוכן החוקי יוכלו לתבוע ובצדק את הפרת זכויות היוצרים שביצעתם. ולא בסכומים קטנים אלא בעשרות אלפי שקלים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!