ניתוח הגולשים באתרנו

מדוע כדאי לנו לנתח את שהיית הגולשים באתרנו?

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

תחקיר הינו אמצעי מעולה לניתוח פעולות. בעזרתו אנו יכולים לראות היכן טעינו, מהם נקודות החולשה שלנו הזקוקות לחיזוק ומצד שני אנו יכולים לראות את הצדדים הטובים, היכן הדברים מצליחים להידבק ולעבוד. היתרון הגדול של האינטרנט על מדיות אחרות הוא ביכולת התחקיר העצומה שלו. אנו יכולים לדעת בדיוק מהם אחוזי ההצלחה שלנו, כמה גולשים נכנסים לאתר, לכמה זמן, מהו שיעור הנטישה שלהם ועוד. כלים אלו עשויים לשדרג משמעותית את יכולת המכירה שלנו באתר.

נצא מנקודת ההנחה שהצלחנו להכניס כמות רצינית של גולשים לאתרנו, הצעד הבא שלנו הוא ניתוח תנועת הגולשים באתרנו. ברצוני להסביר את היסודות לניתוח תנועת המבקרים באתרנו לאחר שהגולש נכנס אליו  (post click optimization)ומדוע כדאי לנו לעשות זאת.

ניתן לחלק את תנועת הגולשים לשלושה שלבים:

השלב הראשון: הכנסת גולשים לאתר שלנו.

קידום אורגני באמצעות גוגל ומנועי החיפוש (seo), קמפיין באנרים, פייסבוק, עיתונים, תכניות שותפים ועוד, המשותף לכל האמצעים האלו הוא שהם עולים לנו כסף, כל הזרמה של תנועה לאתרנו עולה כסף או זמן (שמשמעו כסף).

השלב השני: השהיה באתר.

הרבה מן הגולשים שייכנסו לאתרנו ינטשו אותו תוך מספר שניות bounce) ) אבל לפחות תהיה לנו ההזדמנות לשכנע כמה מן הנשארים, לרכוש את המוצרים שלנו או לפחות לראות מה יש לנו להציע להם. עלינו להבין כי תרבות הקנייה באינטרנט שונה מתרבות הקנייה בעולם הרגיל (חנויות) אדם הנכנס לחנות ובוחר בגד מסוים, מחליט לרכוש אותו ומגיע עם הבגד לקופה, הוא לעולם לא יתחרט מול הקופאי. אך לאינטרנט חוקים משלו, כאשר אנשים קונים באינטרנט, הרבה מהם מחליטים באמצע התהליך לנטוש את הקנייה.

השלב השלישי: רכישת מוצר.

למזלנו חלק מהאנשים שנכנסו לאתר החליטו שלא לנטוש אותו, ואף גמרו בליבם לרכוש את המוצר, או להירשם לניוזלטר שלכם, ברגע שהם עושים את זה הם הופכים ממבקרים באתר ללקוחות.

אם כך המטרה שלנו היא לשכנע כמה שיותר אנשים להפוך ממבקרים ללקוחות, וזאת אנו עושים ע”י ניתוח שהיית הגולשים באתר, את הניתוח אנו עושים בעזרת google website optimizer. זהו כלי הבחינה של גוגל הנותן לכם בדרך חינמית וקלה מאוד לנתח את תנועת הגולשים באתרכם. ע”י שימוש בכלי זה תוכלו למדוד כיצד המבקרים שלכם מגיבים לשינויים שאתם עורכים בדפים.

בדיקת המרות ככלי לשדרוג מכירות האתר שלכם

שימוש בכלי ה-google website optimizer יכול לשדרג באופן משמעותי את מכירות העסק שלכם.בעזרתו נוכל לבצע בדיקות המרה שישפרו משמעותית את המכירות באתר שלנו.

בוא נאמר שיש לחברה שלכם מטרה למכור תוכנה מסוימת באינטרנט ,לצורךהעניין אנטי וירוס.  אתם יוצאים במסע פרסומי בו אתם משקיעים 10,000 דולר כדי למשוך 10,000 אנשים. משמע דולר לבן אדם. (לצורך הדוגמא וכדי שיהיה מספר עגול).עכשיו בוא נאמר שאחוזי ההמרה של האתר שלכם הם אחוז אחד. זה אומר ש100 אנשים החליטו להוריד את האנטי וירוס החדש שלכם.

האם הגענו למקסום פוטנציאל הקמפיין?

התשובה נעוצה באחוזי ההמרה, האם עשינו את הכל כדי שהם יהיו האחוז הגבוהה ביותר? בעזרת google website optimizer נוכל לשפר את אחוזי ההמרה, נוכל לבדוק את ההמרות, חשבו כי אם נעלה את אחוזי ההמרה מאחוז אחד לאחוז וחצי, נוכל למכור 150 תוכנות אנטי וירוס! אכן הפרש משמעותי!

בדיקות ההמרה אינן יכולות לשנות את אסטרטגיות השיווק שלכם בהזרמת גולשים לאתר, אך היא כלי אפקטיבי הגורם להעלאת המכירות של האתר שלכם באופן מכריע!

למי כדאי להקשיב כאשר אנו מתחילים לבנות את האתר?

הכלל החשוב ביותר הוא ההתעלמות מאנשים רבים, לכל אחד יש דעה כיצד האתר צריך להיראות. תוכלו להקשיב ללקוחות שלכם: נסו לעשות כמה שיותר מחקרי שוק על הלקוחות שלכם.תוכלו לראות אותם במרכזי קניות, בסופרמרקטים, ולשאול אותם מהם אוהבים או מעדיפים וכמה כסף הם מסוגלים להוציא על מוצר מסוים, אם זאת, לא תקבלו תשובות כנות במאת האחוזים  אבל תוכלו לקבל את הרושם הכללי.

אם כן למי נוכל להקשיב?

האינטרנט נותן לנו את האפשרות הנדירה להפסיק להקשיב ולהתחיל לעבוד עם עובדות, איננו צריכים יותר אנשים שייעצו לנו או לקוחות שאינם דוברים אמת, בעזרת בדיקת ההמרות אנו עובדים עם עובדות קיימות בלבד, חסל סדרי הנחות היסוד, מעכשיו נצמדים לעובדות בלבד

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!