כיצד עריכה נכונה תשפר את סרטי תדמית בצורה משמעותית ויעילה?

 סרטי תדמית הם דבר חשוב מאוד, בעזרתם ניתן לקדם את העסק בצורות שונות. הטכנולוגיה המתקדמות והצילום הדיגיטאלי הפכו את סרטוני הווידיאו לנגישים יותר עבור הציבור הרחב.

כל אחד, כל עסק יכול להרשות לעצמו להפיק סרטי תדמית, אפילו בכוחות עצמו. כל מה שצריך זה מצלמה ותוכנת עריכה… האומנם?

מבחינה תיאורטית זה נכון, עם מצלמה ביתית או זו שיש לכם בטלפון ניתן להפיק סרטים ולערוך אותם במחשב הביתי, אך סרטונים אלו מתאימים בתור מזכרת משפחתית ולא בתור סרטוני תדמית. דרוש הרבה יותר בשביל להפיק סרטון תדמית איכותי. בשביל להפיק סרטי תדמית יש צורך בצוות של אנשים הלוקחים בחשבון את הקונספט והתסריט, המסרים השיווקיים, השחקנים, הקריינות, הסאונד ועוד.

הפעם אנו רוצים לדבר איתכם על אחד ההיבטים של סרטי תדמית והוא העריכה של הסרטים. עריכת סרטי תדמית היא השלב הסופי לפני הפצת הסרט ויש לה חשיבות גדולה מאוד. יש המתארים את העריכה כדבק המחבר בין כל חלקי היצירה – החלק השואף להשיג תוצאה טובה יותר מסך כל חלקיו (סינרגיה). ללא עריכה נכונה הסרטון פשוט הופך לכישלון. לא יעזור תסריט טוב, צלם טוב וצוות שחקנים אם בסוף הכול נופל בגלל עריכה באיכות נמוכה.

סרטי תדמית, גם אם הינו סרטון  קצר של דקה או שתיים, מורכב מקטעי ווידאו רבים אותם צריך לדגום ולחבר ביחד. יש לבחור את החלקים הטובים והמתאימים ביותר ולערוך אותם ביחד ליצירה הרמונית. יש לשים לב לרמת הפריים הבודד על מנת לקבל תוצאה יפה, נעימה וזורמת. כאשר לא מקפידים על עריכה מקצועית מקבלים סרטון עם קפיצות בין פריימים ה"צורמות" לעין ונראות מאוד חובבניות.

העריכה המקצועית היא אינה רק עריכת הווידאו, היא כוללת גם שילוב של אלמנטים אחרים, חשובים לא פחות, ההופכים להיות חלק מהיצירה הסופית. יש לקחת בחשבון גם את הסאונד, הכתוביות, האנימציה ופס הקול של הסרטון:

כתוביות וכותרות – במידה ולסרט ישנן כותרות וכתוביות שונות, על תפקיד העריכה להכניס אותן למקום הנכון, הן מבחינת הזמן וההקשר והן מבחינת הנראות של הכותרת והטקסט והתאמתן לצבע הרקע של הווידאו או כתוביות. יש לשים לב שהן מסונכרנות היטב עם המלל במידה ויש.

סאונד ופסקול – מקובל להשתמש במוסיקה ואפקטים בסרטוני תדמית, הם חשובים מאוד ליצירת האווירה. אך אין מדובר סתם בהדבקת הסאונד לסרט. יש לתזמן הכול בצורה הרמונית; על הסאונד להיכנס בדיוק במקום הנכון, במקרים רבים בצורה הדרגתית ומתגברת. באופן דומה הסאונד גם מסתיים בצורה הדרגתית מתפוגגת. הכול חייב להיות מסונכרן עם הווידאו.

אנשים רבים עורכים סרטי וידאו בבית באמצעות תוכנות ביתיות ולא אחת משיגים תוצאות טובות. אך במקרים רבים שבהם מדובר בסרטי תדמית עבור העסק אתם ממש לא רוצים להשאיר מקום לחובבנות. לא בעריכה ולא בשום שלב של הפקת הסרט. הצורה הטובה ביותר להפיק סרטי תדמית מקצועיים היא באמצעות חברות המתמחות בכך.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!