סרטי תדמית היכן מופיעות מודעות הגוגל אדוורדס?

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

סרטי תדמית היכן מופיעות מודעות הגוגל אדוורדס?

כמפרסמים,הדבר הראשון שמעניין אותנו הוא לבדוק היכן נוכל לפרסם את המודעות של העסק שלנו ברחבי האינטרנט ובגוגל.

במאמר זה ברצוני להרחיב על אפשרויות שטחי הפרסום שעומדים בפנינו כמפרסמים, כמו כן אנגע בהבדלים בין רשתות הפרסום וקצת על ההבדלים בין קידום אורגני לפרסום באדוורדס.

ישנם מקומות רבים בהם נוכל לפרסם ברשת של גוגל,  גוגל תופסת כ86 אחוזים מכלל הגולשים באינטרנט!  נסתכל על הטבלה הבאה:

Google network
Google search network Google display network

ניקח את מנוע החיפוש הבסיסי הנמצא ברשת החיפוש של גוגל.

נרשום לדוגמא : סרטי תדמית

נקבל כי גוגל קיבלה במשך חצי שנייה 330,000 תוצאות הקשורות למילים אלו.

נסתכל על שני הצדדים העמוד שקיבלנו: צד שמאל וצד ימין. בצד הימני, בחלק התחתון, נמצאות התוצאות האורגניות של החיפוש שלנו. אלו התוצאות שגוגל חושבת שיהיו  הרלוונטיות ביותר עבור המילה שחיפשנו. חשוב להבין כי איננו יכולים לקנות את התוצאות האלו. אלו התוצאות של האלגוריתם הטבעי של גוגל. כדי לקדם את המילים שלנו בחלק זה עלינו לעשות קידום אורגני.

החלק עליו אנו מדברים – הפרסום באדוורדס, הינו החלק השמאלי. כל התוצאות שבצד זה, בנוסף לתוצאות העליונות ביותר בחלק הימני הן  גוגל אדוורדס. הן בולטות וכתוב מתחתיהם "קישור ממומן" כדי שהמשתמשים ידעו שקניתם את המודעות האלו. בכל פעם שישנו חיפוש אפשר להכניס עד 4 מודעות בחלק העליון ועד 10 מודעות בחלק השמאלי הצדדי. בד"כ לא ממלאים את כל המודעות האלה למעט במקרים בהם ישנה תחרות רבה.

עכשיו בוא נאמר שאתם כבר מקודמים בקידום האורגני במילות המפתח שלכם ואתם נמצאים במקום הראשון, וודאי תשאלו את עצמכם מדוע כדאי לכם לקדם גם את מודעת האדוורדס שלכם כך שתהיו במקום הראשון?

ישנן מספר תשובות לשאלה זו, אחת מהן היא שמחקרים מלמדים שאם אתם מופיעים גם במקום הראשון האורגני וגם באדוורדס במקום הראשון, ישנה סבירות גבוהה יותר שמשתמשים יקליקו עליכם במודעה האורגנית. ההגיון אומר שאם אמרו למשתמש שגם גוגל חושב שזאת החברה הרלוונטית ביותר עבורו וגם החברה עצמה מקדמת מודעות ורומזת לו שהיא רלוונטית עבור החיפוש שלו, הסיכוי להקלקה גובר. בנוסף, אם אנו מקליקים רק על המודעה האורגנית הרווחנו חשיפה כפולה, שהרי איננו משלמים על מודעה באדוורדס אם המשתמש לא הקליק עליה. בנוסף, במעשה זה  אנו דוחפים את אחד המתחרים שלנו והוא ימוקם  במיקום אחד אחורה.

סיבה נוספת: אם עשיתם קידום אורגני בעבר, וודאי ראיתם שזהו תהליך ארוך מאוד, יקר, ושיש מילות מפתח רבות לקדם (ואנו בד"כ בוחרים לקדם מספר מועט של מילים מסיבות תקציביות ברורות) . הקידום האורגני הינו תהליך שלפעמים יכול לקחת שנים!  לעומת זאת בעזרת אדוורדס תוכלו לקבל תוצאות מדהימות תוך מספר דקות!

תוכלו להשתמש באדוורדס כמחקר לאילו מילים לבחור בקידום האורגני, בחנו איזו מילה עובדת הכי טוב ואז תוכלו להשקיע  את המשאבים בקידומה האורגני.

 רשת החיפוש של גוגל יכולה להכניס את המודעות שלכם לכל אתר שמשתתף בתכנית השותפים שלה. זה יכול אתרים גדולים מאוד או אתרי נישה שיכולים להתאים מאוד לסוג המוצר אותו אתם מוכרים. המנגנון העסקי של תכנית השותפים היא חלקוה ברווחים על ההקלקות בין בעל האתר לגוגל. תוכלו גם אתם להירשם לתכנית השותפים של גוגל אך על תצפו להתעשר מכך.

תוכלו לפרסם בגוגל מפס (מפות) כאשר המודעה שלכם תופיע ברשת החיפוש של גוגל עליכם לדעת כי אילו רק מודעות טקסט ולא מודעות ויזואליות.

Google display network

רשת ההופעה של גוגל הינה עצומה ונמצאים בין השאר אצלה אתרים כגון יוטיוב וג'ימייל, תוכלו לפרסם את העסק שלכם גם שם. הרשימה מונה מיליוני אתרים ותוכלו ברשימה זו להכניס גם מודעות גרפיות (וידאו) בנוסף למודעות הטקסט. בכל פעם שתראו  ADS BY GOOGLE, תוכלו לדעת שזו מודעה של גוגל.

נבין כיצד עובדת שיטת הפרסום באתרים: הפרסום עובד בשתי שיטות כדי ללכוד את המשתמש:

גוגל לוקחת את המילים עליהן אתם מתחרים ומתאימה להם אתרים רלוונטיים בהם המודעה יכולה להופיע, הבחירה נעשית באופן אוטומטי. Keyword  or  contextual
אתם בוחרים קהל יעד ואתרים ספציפיים ואפילו דפים ספציפיים הנמצאים בתוך האתרים הספציפיים. בתוכם נכניס את המודעות. כאשר האלגוריתם של גוגל קובע מתי המודעות יופיעו (שילוב של מילות המפתח שלכם ביחד עם העדפותיכם לאתרים הספציפיים שבחרתם) Placement  targeting

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה לפרסום ושיווק באינטרנט, הפקת סרטי תדמית, צילום פרסומות לאינטרנט, ובניית אתרים שיווקים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!