עריכת וידאו כדרך לשיפור ביצועי ספורטאים

עריכת וידאו כדרך לשיפור ביצועי ספורטאים

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

בעידן בו תקציב שנתי של קבוצת כדורגל עומד על מיליוני שקלים, ישנה דרישה למקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, צוותי האימון של קבוצת כדורגל בכירה מונים עשרות אנשי מקצוע: רופאים, פיזיותרפיסטים, מעסים, מאמני כושר, ע.מאמן, אנשי סגל לוגיסטי, מנהל תפעולי, מנהל מקצועי ועוד ועוד.

במאמר זה ברצוני להסביר את שיטה בה ניתן לשפר את ביצועי קבוצת הכדורגל- עריכת וידאו.

אין זה סוד כי ל עריכת וידאו יש כוח רב בניתוח משחקים. אחד הקשיים הגדולים של מאמני ספורט הוא בקשר עם השחקנים, המאמנים רוצים להראות לשחקנים מהלך מסוים או איפה בדיוק לעמוד במגרש, אחת הדרכים המצוינות ביותר לכך היא ניתוח אירועי המשחק בוידאו ע"י שימוש ב עריכת וידאו.

כיצד זה מתבצע:

ניתן לצלם את המשחקאימון של הקבוצה, המאמןע. מאמן צופים במשחק או  האימון,  הם מבקשים מעורך הוידאו שיערוך להם את הקטעים בצורה כזו שתסביר לשחקנים בצורה הטובה ביותר.

כיצד מתבצעת עריכת וידאו?

עורך הוידאו מדגיש מיקומים של שחקנים מסוימים בעיגולחץ או מדגיש מהלכים מסוימים בהילוך חוזר. אם למשל הקבוצה אינה יודעת להסתדר עם מלכודת הנבדל, לשחקנים ישנה בעיית תיאום שהמרחק ביניהם אינו מספיק גדול, עורך הוידאו יעצור בפריז פריים את הנקודה בה היה נבדל, יסמן את מיקום השחקנים, ישלב הילוך חוזר וכך יוכלו השחקנים לראות היכן לעמוד. המאמן יחוש סיפוק רב יותר ויראה כי את מה שרצה להעביר לשחקנים הצליח והאימון יעבור שדרוג. כל זאת בעזרת עריכת וידאו.

כך לגבי קבוצה יריבה: ניתן לצפות בצילומי וידאו –ולבדוק בדיוק מהיכן הקבוצה תוקפת, מדוע דווקא משם, האם היא עובדת על שילובי הגבהות לרחבה או הנעת כדור קלאסית, מי הם השחקנים המרכזיים בקבוצה התוקפת, כיצד עומד קו ההגנה של היריבה, האם בזמן קרן היא נוהגת להשאיר שחקני הגנה?

ישנן קבוצות שאפילו מגדילות לעשות וכאשר הן צופות בוידאו הן עושות רישום מדויק של כמה מסירות היו ליריבה, כמה איבודי כדור, מאיזה צד היא תוקפת וכמה נייחים היו לה במשחק. בצורה זו הן לומדות את היריבה לעומק.

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!