סרט תדמית- כללים בסיסיים לעריכת וידאו נכונה

סרט תדמית– כללים בסיסיים לעריכת וידאו נכונה

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

במאמר זה ארחיב על הכללים הבסיסיים בעריכת וידאו, אתחיל בעיקרון חוק ההמשכיות:

ניקח למשל סרט תדמית בו אישה פותחת דלת ונכנסת לאמצע החדר, לאחר מכן השוט נחתך לשוט הבא, בו רואים אנו רואים את המשך ההליכה של האישה ומשם השוט נחתך בפעם השלישית לאישה אשר מגיעה לשולחן כתיבה ומתיישבת על ידו.

במשך שנים רבות, עורכים רבים התעקשו לשמור על ערך ההמשכיות בעריכת וידאו, תוך שהם שומרים על עקרון ה180 מעלות. מי שלא שמר על עקרונות אלו נחשב ללא מבין את חוקי הקולנוע והעריכה בסיסיים ב סרטי תדמית.  קפיצות בזמן או המרחב כמעט ולא נעשו, למעט מקרים חריגים כמו : קרבות אגרוף- או סצינות אלימות, רעידות אדמה, תאונות דרכים וכו'.

עיקרון ההמשכיות הינו עיקרון חשוב, אך  לטעמנו ניתן לדרג אותו בתחתית סדרי החשיבות של עריכת הוידאו. הכלל הבסיסי החשוב ביותר הוא עריכה עם רגש, התבססות על הרגשה. זהו כלל ברזל שקשה מאוד ללמד אותו ולכן מתעסקים איתו לעיתים רחוקות. קשה מאוד להגדיר רגש.

העיקרון המנחה הוא: כיצד אתה רוצה שהקהל שלך ירגיש?

אם תצליח לגרום לקהל ב סרט תדמית להרגיש את מה שאתה רוצה שהוא ירגיש, לאורך כל הסרט, בנקודות השפל והגאות של גיבור סרטך, זהו הדבר הטוב ביותר שתוכל לעשות, בסופו של דבר, הקהל אינו זוכר כיצד נערך הסרט, או את עבודת המצלמה, את השחקנים או אפילו את הסיפור- הם זוכרים דבר אחד- כיצד הם הרגישו!

הקאט האידיאלי הוא זה שמרכז בתוכו 6 פרמטרים שונים: 1. נאמן לרגשות הסרט

2. מקדם את סרט התדמית. 3. מתרחש ברגע "נכון"- קצב נכון. 4. שומר על המרחב של הצופה- הצופה יודע למקם את עצמו בחלל הפריים. 5. שמירה על חוקי העריכה הבסיסיים. 6. שמירה על חוקי ההמשכיות בעריכה.

עיקרון הרגש הוא החשוב ביותר, עליו לשמור עליו בראש ובראשונה, אם אתה מרגיש כי ע"י עיקרון זה תאלץ לשבור חוקים קולנועיים- עשה זאת ללא היסוס!

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!