כיצד להכין את האתר שלנו לקידום בגוגל

כיצד להכין את האתר שלנו לקידום בגוגל?

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

לפני שניגש למלאכת קידום אתרים, סרטי תדמית עשויים לעזור לנו למלאכה זו אך כדאי לדעת כיצד עובד מנוע החיפוש, הבנה בסיסית  זו תעזור לנו לקדם את האתר שלנו.

למנוע החיפוש ישנם שני מרכיבים עיקריים:

ספיידר – רכיב הסורק קבצי מידע באינטרנט – מטרתו היא ללכוד מידע.

אלגוריתם– מגדיר רלוונטיות למידע שהספיידר לכד.

מנוע החיפוש עובד כך: הספיידר עוקב אחר לינקים ולוכד נתונים , לאחר מכן מוסיף אותם לבסיס הנתונים א.

ובעברית: מנוע החיפוש מוצא דפים, קורא את מה שיש עליהם וממיין אותם לבסיסי נתונים. לאחר מכן האלגוריתם מגדיר את הרלוונטיות שלהם ע"פ מילת החיפוש שהקשתם.

יש לזכור כי הספיידר הוא בסך הכל רובוט, ותמיד יהיו תקלות כאלו או אחרות במציאת הדפים, קריאתם ומיונם. לכן מטרתנו היא כמה שיותר להקל על מנוע החיפוש ולעצב את הדפים בצורה שתקל על המנוע לסרוק את הדפים האלה.

סרט תדמית המדגים את הנושא

מנוע החיפוש משתמש באלגוריתם כדי להחליט איזה דף להראות עבור מילת חיפוש ספציפית, זהו למעשה סוג של נוסחא שנכתבה ע"י אנשי גוגל ולא משהו שנוכל להנדס או להשפיע עליו. מנוע החיפוש מחפש מאות פרמטרים שונים ומתייחס לכל פרמטר בצורה אחרת,  כאן המקום להזכיר כי הימים בהם מקדמי אתרים יכלו לפתח תוכנה חיצונית שתשפיע על הדירוג נגמרו מזמן ואיננו ממליצים לנסות ולהשתמש בתוכנה שכזו.

למעשה מאות המשתנים השונים שנכנסים לתוך מסנן הרלוונטיות של האלגוריתם מסתכמים לתוך שתי קטגוריות שונות: הנה סרט תדמית המדגים:

א. מה שאתה אומר על עצמך – האתר שלך.

ב. מה שאחרים אומרים עליך – אתרים שונים מהאתר שלך אשר שולחים לינקים לאתר שלך. מנוע החיפוש מתייחס ברצינות ללינקים אלו כיוון שהוא אינו יכול להסתמך רק על מה שאתה כותב באתר מחשש לסובייקטיביות (אפשר להבין אותו…)

אם כן, כיצד קידום אתר יוכל לעזור לי במנוע החיפוש?

ראשית הוא מונע מכל בעיה טכנית שעלולה לגרום לספיידר של מנוע החיפוש להימנע מלמצוא את האתר שלי, לקרוא את הדפים שנמצאים עליו ולמיינם לבסיסי הנתונים.

כמו כן הקידום למעשה נותן את האפשרות ליצור דפים אשר מסוגלים לתפקד בהתאם לאלגוריתם של מנוע החיפוש, ומוודאים שהאתר שלך רלוונטי למה שאנשים מחפשים, והוא ייחודי למה שאנשים מבקשים למצוא כאשר הם מקישים את מילת החיפוש.

קידום אתרים יעזור לקהל שלך למצוא את האתר שלך.

לצערנו, לא הספיידר ולא האלגוריתם הינם מושלמים, לכן ככל שנקל עליהם את מלאכת החיפוש הסיכויים שלנו לקבל תוצאות רלוונטיות שיזרימו גולשים לאתר שלנו יגדלו.

לכן חשוב מאוד עוד לפני שאנחנו בונים אתר: להתאים את התכנים שלו למנוע החיפוש, לכך נדרש מחקר מעמיק על מילות מפתח.

להימנע מבעיות טכניות שיימנעו ממנוע החיפוש להגיע לאתר שלנו- למשל דפי פלאש שאינם נסרקים ע"י גוגל

ולבסוף לוודא שהתכנים אותם תכתוב ישוכתבו שוב ושוב עד שתימצא הנוסחא הנכונה, שתביא את הגולשים לאתר שלך.

זיכרו! חשוב מאוד שתתכננו את האתר שלכם מההתחלה כך שיתאים למנוע החיפוש, עוד בטרם הבנייה וכך הוא יוכל להיות מקודם בגוגל ביתר קלות.

כדאי גם להבין ולקבל מושג על מחירי קידום אתרים. הנה מדריך מצוין שמפרט בהרחבה על המחירים בתחום.

הנה סרט תדמית המרחיב על הנושא.

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!