עריכת וידאו חשיבות הסאונד

חשיבות הסאונד בעריכת וידאו

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

רבים מהלקוחות הפונים אלינו אינם מבינים את גודל החשיבות והתרומה להצלחה של הסאונד בסרטי תדמית. הטענה שהם מעלים שוב ושוב היא כי הוידאו הינו מדיום ויזואלי, המסמך רק על וידאו מצולם ולצערנו זוהי ההנחה הגורפת. ובכן אנחנו חושבים שלהיות חצי צודק הינו יותר טוב מטועה לחלוטין, ניתן לראות זאת בדוגמה הטובה ביותר בסרטי סטודנטים, הסטודנטים משקיעים את רוב מאמציהם ביצירת סרט ויזואלי מרשים המצולם במצלמות פילם 35 מ"מ, ואילו הסאונד נשכח בצד, הסטודנטים אינם משקיעים בו תקציב ראוי במציאת מקליט קול איכותי והוא לעיתים קרובות באיכות גרועה ורחוקה שנות אור מהויז'ואליה המדהימה של הסרט. זהו גם אחד התחומים המרכזיים שמפרידים בין סטודנטים לבוגרים.

ברוב הסרטים, הסאונד היחידי שמעניין את יוצרי הסרט הינו הסינק- המילים או הדיאלוגים שנאמרים ע"י האובייקטים. זוהי טעות יסודית ביותר, אחד הדברים החשובים ביותר בעריכת סאונד היא הקלטה נכונה של רעשי הרקע השונים, או יותר נכון- אי הקלטת רעשי הרקע השונים. אמביאנט סאונד- רעשי הרקע הינם למשל פקקים, רעשי אנשים ברקע, צופרים של מכוניות, עבודות בכביש, נביחות של כלבים וכו', אלו הם רעשים חשובים ביותר אך עלינו להכניס אותם רק מאוחר יותר, לתוך תוכנת עריכת וידאו.

אם למשל אנחנו מקליטים רעש של מיזוג אוויר, המהום של האוויר היוצא מן המזגן, יהיה לנו קשה מאוד להוציא את רעשי הרקע בתוכנת עריכת וידאו. אך אם פשוט ננתק את מיזוג האוויר בזמן הצילומים, נוכל לחסוך לעצמנו צרה צרורה. אם ישנה חשיבות גדולה למיזוג האוויר בסרט שלכם, כדאי להקליט את מיזוג האוויר בנפרד ולהצליב את הסאונדים ביחד בתוכנת עריכת וידאו.

לכן כדאי לקחת את ההוצאות על מקליט קול ותמונה בחשבון. לא כל דבר ניתן לשפץ בתכנת עריכת וידאו העלויות של מקליט טוב איכותי (מקצוען שעובד עם תוכניות טלוויזיה) יכולות להגיע גם ל400 דולרים ליום, בנוסף יש לקחת בחשבון את השכרת הציוד לשם כך, ציוד איכותי יכול להגיע לעלויות דומות(400 דולרים) שמתווספות לעלויות של מקליט הקול. כפי שציינתי בתחילת המאמר, ישנה חשיבות רבה להקלטת סאונד איכותי, קחו זאת לתשומת לבכם!

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!