גוגל אדוורדס- מספר חוקים בסיסיים

גוגל אדוורדס- מספר חוקים בסיסיים

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

לפני שאנו מתחילים לפרסם בגוגל אדוורדס, ישנם מספר חוקים בסיסיים שעלינו לעקוב אחריהם ולמלאם כדי להתאים לרגולזציה של גוגל.

החוקים עוסקים בעיקר במה אפשר או אי אפשר לעשות בפרסום בגוגל, איך אנחנו יכולים לפרסם בגוגל אדוורדס ואיפה כדאי לנו לפרסם.

אלו האיסורים העיקריים של גוגל אדוורדס:

א – חוקי עריכה טכניים של מודעת הטקסט: ישנה הנחיה כללית כיצד עלינו לכתוב את מודעת הטקסט, וכיצד נשתמש בטכניקה של גוגל אדוורדס בצורה נכונה.

 למשל: כל כותרת חייבת להיות עד 35 תווים, שורת תיאור המילים צריכה להיות עד 35 מילים, ושורת הכתובת של האתר עד 35 תווים. הגבלות אלו נעשו כדי לשמור על רצף ואחידות במודעות  תוך שמירה על רמה גבוהה ונקייה לעין עבור קהל הגולשים.

ב- כל מוצר שאתם מפרסמים חייב להיות במרחק של שני קליקים מדף הנחיתה בו אתם משתמשים לצורך הקמפיין- זהו חוק חשוב מאוד של גוגל.

 החוק נוצר כדי להבטיח שהמוצר אותו אתם מפרסמים באמת נמצא וקיים,ואתם לא משתמשים בו רק כדי למשוך את הגולשים ולא באמת תוכלו לספק אותו. למשל: אם תכתבו שאתם מחלקים מתנות ללא הגרלה או מבצע, כנראה שתקבלו הרבה מאוד פניות, אם זאת תוכלו לגרום לקהל הגולשים שלכם גם הרבה מאוד אכזבה, המשתמשים יחלו לפקפק באמינות מנוע החיפוש של גוגל, וזה הדבר האחרון שכל בעל עסק רוצה שייקרה לו.

ג- הגבלה על תכנים: גוגל מגבילה את האפשרויות על התכנים וקובעת את ההגבלים על הפרסום באדוורדס, מודעות שמפרסמות עסקים לא חוקיים, או כאלו שעלולות לגרום לחוויה שלילית עבור הגולש (הימורים, סקס, סיגריות) אינן מורשות.

כך גם לגבי תכנים חוקיים שנוגדים את הערכים של גוגל. אם אתם למשל מעוניינים למכור עבודה סמינריונית לצורך הגשה לאוניברסיטה לשם קבלת תואר אקדמי, לא תוכלו לעשות זאת באמצעות גוגל אדוורדס.

ד- כתובת האתר או דף הנחיתה שאתם מפרסמים בתחתית המודעה חייבת להיות זהה לכתובת שאתם מפנים אליה. ז"א אם אנחנו רוצים להפנות מודעה הקשורה בסרטי תדמית לאתר בשם וידאו הד, עלינו לכתוב בתחתית המודעה את כתובת האתר ולקשרה ללינק אותו כתבנו בכתובת כך שכאשר נקליק על המודעה נקושר לאתר וידאו הד.  זהו חוק חשוב מאוד כיוון שבעזרת חוק זה אנו יוצרים אמון עם הלקוח שמקליק על המודעה שלנו, הלקוח רואה שהוא מקושר לכתובת שרשומה בתחתית המודעה והוא מרגיש טוב יותר עם ההקלקה שלו.

ה- דפי הנחיתה המקושרים חייבים להיות ללא פופ אפים או דפים מטרידים אחרים(בסגנון האתרים הגדולים), שוב, גוגל רוצה למנוע את הטרדת הגולש.

לאחר שעברנו על החוקים, נעבור לתהליך קטלוג המודעות, לאחר שהמודעות התקבלו הן מחולקות למספר קטגוריות ע"פ גוגל: 

Family safe

Non family safe

Adult

כדי להבין את משמעות הקטגוריות , נסקור את השלבים בהחלטה על דירוגן:

Disapproved

Under review

Eligible

Approved

Approved non-family

Approved adult 

המודעה לא מאושרת. כנראה שהיא עוברת על מספר תקנות של גוגל, עליכם לשנותה ולהגישה שוב. Disapproved
בזמן שאתם עוברים על המודעה והיא מוגשת שוב ,היא נמצאת בסטטוס זה, מודעות אלו לא יעלו כל זמן שהתהליך לא יסתיים. Under review
מודעות שעברו את השלב הראשון ומחכות להבהרות מלאות יימצאו בשלב זה.זהו שלב בו המודעה אושרה להעלאה בגוגל.קום אך לא במקום אחר. Eligible
מודעות שאושרו יימצאו כעת בשלב זה. Approved

לאחר שהמודעה אושרה היא תחולק שוב למספר אישורים:

המודעה לא תופיע באתרים שביקשו מגוגל לא לקבל מודעות מסוג זה. בנוסף, משתמשים הנעזרים בפילטר "הבטוח" לא יוכלו לראות מודעות אלו.  Approved Non family safe
אלו אותם האיסורים שהיו בקטגוריה הקודמת, וייתכן שלא יופיעו במספר מסוים של מדינות. Approved adult
המודעה מאושרת וכעת כולם יוכלו לראות אותה. Approved family safe

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה לפרסום ושיווק באינטרנט, הפקת סרטי תדמית, צילום פרסומות לאינטרנט, ובניית אתרים שיווקים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!