אתר אינטרנט מנצח, כיצד לעשות זאת?

אתר אינטרנט מנצח, כיצד לעשות זאת?

מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי

מה הוא הסוד של האתרים המצליחים? מדוע חלק מהאתרים מצליחים בזמן שרוב האתרים נכשלים? שאלות אלו מטרידות בעלי עסקים רבים, במאמר זה אנסה לתת מספר טיפים כיצד ניתן לבנות אתר שימקסם את פוטנציאל הגולשים הנכנסים אליו.

1.      בנו אתר המיועד לצפייה מהירה

אחת התופעות של העולם המודרני היא מהירות החיים, נדמה כי אנשים נמצאים כל הזמן בתנועה, הם רוצים הכל מהר ועכשיו, כך גם לגבי האינטרנט. נדמה כי זה לא משנה כמה הטכנולוגיה משתפרת, שום דבר אינו מהיר מספיק. למעשה מספר מחקרים מצביעים על כך שככל שהטכנולוגיה משתפרת, כך אנשים נוטים לצפות למהירות מוגברת מבעל העסק.

אם כן, מהו הקשר לבניית אתרים? למעשה יש לכם בין 10 ל30 שניות ללכוד את הקשב של הלקוח שלך. אם הם לא יכולים לפחות להתחיל לקרוא על המוצר שלך בתוך 10 שניות, הם כבר בדרך לאתר אחר.

כיצד ניתן למקסם את 10 השניות שיש לנו?

הקפידו על גרפיקה פשוטה ככל האפשר, השתמשו בפלאש,סרטי תדמית, מוזיקה, אנימציה, רק במידה וזה נחוץ במיוחד עבור האתר שלכם. אתרים עם יותר מדי הסחות דעת עלולים לגרום לבלבול אצל הגולש, השאירו את האתרים האומנותיים לסטודנטים לעיצוב המעוניינים להציג את תיק העבודות שלהם.

2.      מקדו את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם

על האתר לשקף את רצונות הלקוחות שלכם. אם למשל האתר שלכם פונה בעיקר לאנשי עסקים, על האתר להיות  מעוצב בקווים נקיים ומקצועיים. אם האתר מכוון לבני נוער ולצעירים, הוא יכול להיות נינוח ופחות רשמי.  העיקרון המנחה הוא מיקוד קהל היעד שלכם ובניית האתר בהתאם להעדפותיו

3.      מקדו את האתר שלכם

התמקדו במטרה אחת של האתר שלכם: אתר המציע שירותים רבים אינו נחשב מפוזר, אבל בהרבה מן המקרים זאת התוצאה. (למרות שאיננו חפצים בה…) אם העסק שלך מציע מוצרים רבים, הקדישו עמוד מיוחד לכל מוצר במקום לנסות להכניס את כל המוצרים בעמוד אחד. הפרידו בין המוצרים, צרו ייחוד והפרדה.

4.      צרו אמינות

גם האתר המקצועי ביותר, לא יימכר אם הלקוחות לא יאמינו בכם. לצערנו התפוצה הענקית של האינטרנט מביאה איתה סוג מסוים של חוסר אמון של הלקוח בבעל האתר. כדי לבנות אתר מוצלח עלינו לרכוש את אמון הלקוחות.

המלצתי היא לספק את מלוא הפרטים עליכם: השאירו את כתובת המייל שלכם, מספר הטלפון שלכם, מספר הפקס, הרחוב בו נמצא המשרד וכל פרט שעשוי להשאיר רושם כי חברה רצינית עומדת מאחורי האתר. חשבו כי אם אינכם מוכנים לספק את האינפורמציה הזו ללקוחות שלכם, כיצד הם יוכלו לבטוח ולקנות מכם?

5.      הקלו על התשלום עבור המוצרים באתר

הציעו מגוון רחב של אמצעי תשלום עבור הלקוחות שלכם, אם אינכם לוקחים תשלום בכרטיס אשראי, התחילו לעשות זאת במהירות. ספקו כתובת לאילו הרוצים לשלם בצ'ק או במזומן. בדקו כי תהליך התשלום ברור וקל, הסבירו כמה שיותר (אם כי באופן תמציתי) על אפשרויות התשלום. אל תבקשו יותר מדי פרטים אישיים מהלקוח שלכם אלא את המינימום ההכרחי כדי לבצע את ההעברה הכספית. הדבר המפחיד ביותר עבור הלקוח היא הידיעה כי חדרו לפרטיותו.

6.      ניווט פשוט וקל ברחבי האתר

בנו את האתר כל שיהיה קל לנווט בו, ייתכן שזה יהיה מאוד אומנותי לגרום לדף הבית שלכם להיות בשחור, כאשר הלינקים ללחיצה יוסתרו, אך האם זה יעזור לאתר שלכם למכור או לספק מידע רלוונטי ללקוחות שלכם? אם הלקוחות אינם יכולים לנווט בצורה קלה, הם יעברו לאתר אחר. הגבילו את האפשרויות ומקדו את הלקוחות שלכם בהליך המכירה או יצירת הקשר.

7.      מתגו את האתר שלכם בהתאם לצבעי העסק שלכם

אם עשיתם כבר מיתוג לעסק (לוגו, כרטיסי ביקור, מעטפות וכו') עצבו את האתר שלכם בהתאם לצבעי המיתוג. שמרו על רציפות בצבעים, כך הלקוח יוכל לזכור אתכם, ולהבדיל בין האתר שלכם לאתרים אחרים.

8.      בנו את האתר בהתאם למנועי החיפוש

85 אחוזים מהגולשים באינטרנט מגיעים לאתר מסוים דרך מנועי החיפוש, לכן חשוב מאוד לבנות את האתר בהתאם לאלגוריתם של גוגל. התמקדו במילות מפתח אבל אל תקריבו את המסר שלכם לטובת מילים אלו. השתמשו בmeta tags וכותרות לכל העמודים שלכם.

9.      התוכן הוא המלך

תוכן טוב מוכר מוצר, שאל את עצמך את השאלות הבאות: האם הכתיבה שלכם מעבירה את המסר שאתם מעוניינים להעביר ללקוחות שלכם? האם היא משכנעת? הראו את הכתיבה למספר אנשים וקבלו חוות דעת מאנשים שאתם מעריכים, בידקו לעומק האם יש לכם שגיאות כתיב.

גם אם תמלאו את הטיפים שנתתי פה אין בטחון שהאתר שלכם יהיה מצליח יותר מאיביי או אמזון, אם זאת, אם תמלאו אחר הטיפים ותשלבו את האתר הקמפיין יחד עם קמפיין שיווקי באינטרנט, אתם צפויים לראות שיפור עצום בתנועת הגולשים לאתר שלכם.

כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.

x
לפרטים נוספים >

מלאו את הפרטים הבאים
ונחזור אליכם בהקדם

או חייגו עכשיו :

03-5351847

כבר עוזב?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת השאר פרטים ונחזור אליך!